سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 122
کل بازدیدها: 879803






 
شنبه 90 آبان 7 :: 12:55 صبح :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

 یک شرکت انگلیسی با ساخت نوعی موزائیک کربنی قصد دارد تا فناوری جمع‌آوری انرژی جنبشی را به خیابانها آورده و قدرت گام‌های افراد را ذخیره کند.

موزائیک‌های پاوگن که توسط شرکتی مستقر در لندن طراحی شده، قرار است در مناطق دارای ترافیک بالای رفت‌وآمد عابران پیاده مورد استفاده قرار گرفته و انرژی جنبشی گام‌های افراد را به الکتریسیته تجدیدپذیر قابل ذخیره در باتری‌های پلیمری لیتیوم تبدیل کند. از این نیرو می‌توان برای قدرت بخشیدن به برنامه‌های کاربردی از جمله چراغ‌های خیابان، نمایشگرها، بلندگوها، علائم و تابلوهای تبلیغاتی استفاده کرد

هر زمان که فردی بر روی این موزائیک‌ها قدم می‌گذارد، یک چراغ مرکزی روشن شده و فرد را سیستم تولید 2.1 وات برق در هر ساعت توسط این موزائیک مرتبط می‌کند. در همین حین نور کافی برای گذر عابران نیز ارائه می‌شود

این موزائیک‌ها از مواد تقریبا 100 درصد بازیافتی و فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند. از این محصول می‌توان برای تجهیز در سازه‌های موجود استفاده کرد. آنها همچنین ضد آب بوده و قادر به مقاومت در برابر شرایط فضای باز هستند.
به گفته این طراحان، هر کدام از موزائیک‌ها از قدرت تحمل حدود 20 میلیون گام یا پنج سال استفاده برخوردار است. در سال 2011، این شرکت اولین سفارش تولید خود را برای محل المپیک 2012 لندن دریافت کرده که در آن به نصب این موزائیک‌ها در مسیر بین استادیوم المپیک و مرکز خرید شهر استرادفورد خواهد پرداخت.




موضوع مطلب :