سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
درباره وبلاگ




لوگو




آمار وبلاگ
بازدید امروز: 120
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 883769






 
چهارشنبه 84 تیر 15 :: 11:11 عصر :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

 

مرسی از اینکه این همه نظر دادین




موضوع مطلب :
دوشنبه 84 تیر 13 :: 12:30 عصر :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

 

خون گرفتن اجباری ... در عمده کشورهای جهان خون دادن امری اختیاری و نوعی اقدام بشردوستانه محسوب می شود و دلیل آن هم دقیقا به خاطر اختیاری بودن آن است. اما به تازگی یک بیمارستان در شیلی دست به اقدامی عجیب زده و ملاقات با بیماران را منوط به اعطای خون کرده است. براساس این قانون اقوام بیماران بستری شده در این بیمارستان تنها زمانی اجازه ملاقات با آنها را دارند که یک واحد خون به بیمارستان اعطا کنند.اما خون گرفتن اجباری از ملاقات کنندگان بیمارستان به زودی با اعتراض مواجه شد و اعتراض ها به رسانه ها راه پیدا کرده و مقامات این کشور را به عکس العمل واداشت. به گزارش آنانوا یک نماینده مجلس با انتقاد شدید از این اقدام از بیمارستان تالکا رجینال خواسته است هر چه سریعتر این قانون غیرانسانی را ملغی اعلام کند و اجازه دهد مردم به راحتی از بیماران خود دیدار کنند. ایگناسیو اوروئیتا نماینده مجلس شیلی به روزنامه لاس آلتیماس نوتیسیاس می گوید: «این یک باج گیری آشکار است و کاملا غیرقانونی و غیرانسانی است.» وی همچنین می گوید دولت باید سریع در این مورد اقدام کرده و مسوولان بیمارستان را توبیخ نماید.اما بیمارستان مذکور با نهایت خونسردی اعلام کرده که این کار غیرقانونی نیست و افراد باید دین خود را به بیماران ادا کنند. سخنگوی بیمارستان گفته است راه بهتری برای جمع آوری خون نمی شناسد و این کار در عمده بیمارستان های این کشور رایج است.

 




موضوع مطلب :
دوشنبه 84 تیر 13 :: 12:25 عصر :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

اسب های ماده راست دستند! بعضی سوارکاران حرفه ای می گویند که وقتی اسب خود را به جهتی خاص هدایت می کنند، مهارت آن ها در دویدن، چرخیدن و پریدن بیشتر می شود. با توجه به این که چنین چیزی را همه سوارکاران تجربه کرده اند، دانشمندان به تازگی نشان داده اند که این استعداد می تواند برای همه اسب ها ذاتی و درونی باشد. محققان با نگاه کردن به پای اسبی که جلو می رود و همچنین جهتی که آن ها برای انحراف خط سیر خود انتخاب می کنند دریافته اند اسب ها هم می توانند مانند انسان ها چپ دست یا راست دست باشند. جالب است بدانید بیشتر اسب های ماده تمایل دارند که از قسمت راست بدن خود استفاده کنند، این درحالیست که اسب ها نر معمولا ترجیح می دهند سمت چپ بدن خود را به کار گیرند. آمارها نشان داده تنها 10 درصد اسب ها می توانند از دو سمت بدنشان استفاده کنند. طبق گزارشات رسیده تعدادی از دیگر حیوانات مانند سگ و شامپازه هم از این خصوصیت برخوردارند.

 




موضوع مطلب :
دوشنبه 84 تیر 13 :: 12:23 عصر :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

مغز مردان 4 درصد سریع تر عمل می کند اگر چه خبری که می خواهیم بدهیم ممکن است برای خانم ها خوشایند نباشد، اما دانشمندان کانادایی دریافته اند مغز آقایان 4 درصد سریع تر از مغز زنان عمل می کند. نشریه Toronto Star در این باره نوشت: مردان می توانند پیام هایی که از محیط پیرامون خود دریافت می کنند را با سرعت بیشتری در مغز خود حرکت دهند،البته این عمل به معنی آن نیست که مردان از هوش بیشتری برخورداند. احتمال می رود اگر همین آزمایش ها با خانم های جوان تر انجام می شد، آن ها می توانستد پیغام ها را سریع تر در مغز خود حرکت دهند. توجه داشته باشید که آزمایش های کنونی بر روی افرادی با میانگین سن 18 تا 25 سال انجام شده است. گفته می شود برخورداری از 4 درصد سرعت بیشتر می تواند در دانش و آگاهی مردانی تاثیراتی کوچک را بر جای بگذارد. لازم به ذکر است سرعت انتقال پیام ها بین سلول های مغز عامل اصلی سرعت تفکر در افراد به حساب می آید که البته این عمل می تواند در هوش افراد تاثیراتی را بر جای بگذارد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 84 تیر 7 :: 11:23 عصر :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

چگونگی رایت بر روی Cd های سوخته !

 

بعضی از دوستان در زمینه سوزاندن CD استاد واقعا هستند .
ولی خوب تقریبا همه به محض این که CD هاشون زیر رایت میسوزه اون رو خرد میکنن و یا دور میندازن .
اما به هر دلیل اگر در زمان رایت CD به صورت DATA سی دی شما سوخت اصلا ناراحت نباشید چون اگر مایل باشید می توانید در ادامه CD رو مجددا رایت کنید حتی فایلهایی رو که سالم رایت شدن رو نیز حفظ کنید برای این کار کافی هست که از NERO شش به بالا استفاده کنید .
سی دی سوخته خود را در رایتر قرار بدهید حال نحوه رایت را دو باره DATA انتخاب کنید و فایلهایی را که قرار هست رایت کنید را مجددا ADD کنید .
در این حالت رایتر از شما سی دی سوخته را قبول می کنه و لازم نیست سی دی خام درون رایتر قرار بدهید.
نکته : حتما قبل از ADD کردن فایلها باید بدونید که چه مقدار فضای خالی در سی دی سوخته دارید . اینو باید از میزان پر بودن حلقه پشت CD حدس بزنین ( راه دیگه ای نیست اگه شما راه دیگه ای دارید بگین ! ) و بیشتر از حجم باقیمانده نخواین رایت کنین یعنی اینکه این CD دیگه فقط به درد رایت فایلهای کوچیکتر میخوره ( اینم خودش غنیمته نه ؟ )
و نکته دیگه این که سی دی رو باید خود NERO سوزانده باشه نه کس دیگه حتی شما !
نکته سوم هم اینکه واسه CD های Video و Audio سوخته فکر نکنم بشه اینکارو کرد !
امتحان کنید حتما جواب میده




موضوع مطلب :
سه شنبه 84 تیر 7 :: 11:19 عصر :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

محدود کردن ساعات استفاده از کامپیوتر برای کاربران

یکی از قابلیتهای بسیار جالب ویندوز XP اینه که میتونه دسترسی کاربران را در ساعاتی از روز محدود کنه. برای مثال فرض کنید دلتون نمیخواد برادر یا خواهرتون در ساعاتی که شما خونه نیستید از کامپیوتر استفاده کنند یا این که در محیط اداری، کارمندان به غیر از ساعات اداری از سیستم استفاده کنند.

خوب، برای اینکه دسترسی انها رو محدود کنید باید ساعت و روز استفاده کاربران رو مشخص کنید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

در کادر Run عبارت cmd.exe را تایپ کنید و Enter کنید حالا باید از دستور زیر استفاده کنید:

 Net user <username> /time:< option

با این دستور میتونید ساعت و روز استفاده کاربر رو تعیین کنید. خوب، برای روشن شدن این دستور به مثالهای زیر توجه کنید:

Net user saeid /time:F,9am-10pm

این دستور به کاربر saeid اجازه میده که تنها روز جمعه(Friday) از ساعت 9 صبح(am) الی 10 شب(pm) از کامپیوتر استفاده کند.

Net user saeid /time:sa-w,8am-4pm;th,8am-1pm

این دستور به کاربر saeid اجازه میده که از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح(am) الی 4 عصر(pm) و روز پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 1 عصر از کامپیوتر استفاده کند.

Net user saeid /time:all

این دستور محدودیتها رو برداشته و به کاربر اجازه دسترسی در تمام ساعات رو میده.

توجه: دستوارت رو مانند مثالها بنویسید یعنی فاصله اضافی به کار نبرید.

اگه دستورات رو به درستی تایپ کنید پس از اتمام کار پیغام The command completed successfully  رو میبینید.

نحوه عملکرد این دستور به این صورته که اگه کاربر در ساعت غیر مجاز بخواد کامپیوتر رو روشن کنه در قسمتی که باید نام کاربر رو بنویسه به رمز عبور احتیاج داره که اگه رمز عبور رو هم درست تایپ کنه بازمerror میده ولی در ساعات مجاز این چنین نیست.




موضوع مطلب :
شنبه 84 خرداد 21 :: 2:39 عصر :: نویسنده : نویسنده : مهسا کهنسال

سلام. امیدوارم همگی خوب باشید و در پناه حق

 

من سارا ساعی هستم. من 16سالمه. از رشت هستم. مدرسه ی اردشیری.

تو این وبلاگ هم در مورد کامپیوتر و نرم افزار توضیحاتی میدم هم شعر و داستان و … میذارم. الانم که دیگه نزدیک ِ انتخابات ِ من آقای مصطفی معین رو تبلیغ میکنم. امروز به ستاد انتخاباتی ایشون رفتم و یه سری آگهی گرفتم واسه تبلیغ.

 

 

گزیده ی برنامه ی دکتر معین برای زنان

 

1-       فراهم کردن زمینه ی حضور موثر، توانمند و پایدار زنان در عرصه های مختلف اداره ی کشور

2-       تلاش برای اصلاح قوانین تبعیض آمیز در مورد زنان

3-       پذیرش اصل تبعیض مثبت درباره ی زنان برای بهره گیری از فرصت ها

4-       قرائت حقوق بشری از قوانین برای غلبه بر تفسیرهای تنگ نظرانه و زن ستیزانه

5-       حذف کلیشه های جنسیتی از کتاب های درسی و برنامه های دولت

6-       پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان

 

دوباره می سازمت وطن




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >